Händelsearkiv

Välkommen till ett nytt skolår!

Måndagen den 14 augusti kl. 10.00 inleds skolåret med upprop utanför högstadiebyggnaden. Därefter bjuder vi på saft och bulle. Varmt välkomna!

Första skoldagen slutar ca kl.12.

Från och med tisdag 15.8 går skolbussen normalt och eftis inleder sin verksamhet.

Du som är förälder i skolan har fått mera information på Wilma!

Välkommen på Barnfestival!

Mikaelskolans klass 8 uppträder på Kulturhuset Karelia

Mikaelskolans årliga pjäs visas på Kulturhuset Karelia i Ekenäs centrum. I år visas komedin Döden knackar aldrig. Pjäsen är skriven av Larson Österberg tillsammans med klass 8.

Längd: ca. 40min

Åldersrekommendation: Från 12 år

Onsdag 19.4 kl 19:00
Torsdag 20.4 kl 19:00

Fritt inträde, ingen förhandsbokning behövs.

Välkommen!

Välkommen på föreningens vårmöte!

Föreningens vårmöte går av stapeln torsdagen den 27 april kl. 18.00 i ladugården! Varmt välkommen med och påverka framtiden i föreningen!

Anmälan till klass 1

Anmälan till Mikaelskolans klass 1 inför hösten 2023 är öppen under vecka 4 och 5 (23.1-5.2.2023)! Anmälan görs via Raseborgs stad och samma blankett som till kommunens skolor.

Om du har frågor kring skolgången eller pedagogiken i Mikaelskolan, tveka inte att kontakta rektor Monica Boström (rektor@mikaelskolan.fi eller 044 530 8645).

Lucia

Vi har firat Lucia på Mikaelskolan och Rosengården! Som traditionen påbjuder är det niorna som går i Luciatåget och uppträder med stämningsfull sång för elever och personal.

Besök klass 6 på Ekenäs höstmarknad!

Mikaelskolans klass 6 säljer våfflor på Ekenäs höstmarknad 22-23.9.2022! Välkommen att besöka oss där!

Välkommen till skolan!

Skolstarten närmar sig med stormsteg! Vi önskar alla våra nya elever och föräldrar välkomna till skolan och alla som varit med i svängarna tidigare välkomna tillbaka! Höstterminen inleds i vanlig ordning med upprop utanför högstadiehuset måndagen den 15 augusti kl. 10.00.

Varmt välkomna!

Skolstart

Klass 1 har fått sina solrosor och vi har därmed inlett läsåret 2022-2023 på Mikaelskolan!

Vi ser framemot ännu ett läsår av gemenskap och betydelsefull samvaro!

Färggrannt påskfirande

Det var mycket pyssel som präglade veckan innan påsk.

I köket tillverkades 70 rivor memma av föräldragruppen Mikaelskolans mathantverk inför Ekenäs Reko 1.4.

Julstämning på Mikaelskolan

Julstämningen börjar infinna sig! Niorna har bakat pepparkakor till hela skolan, tvåorna gör önsketräd och snart är det dags för ljusstöpning och Lucia. Vi har några roliga veckor framför oss innnan vi kan inleda jullovet!